KNIŽNÍ TIPY | Čeští autoři, kteří stojí za přečtení #1

14.10.19

V posledních letech v Česku vládne trend, kdy valná většina lidí čte knihy od zahraničních autorů a zapomíná na to, že i my zde máme autory, kteří píší velmi dobře! I já jsem v předchozích letech četl více méně příběhy z per zahraničních autorů, protože pořádná detektivka je pro mě ta ze severu… V dnešním článku se rozepíši o českých autorech, kteří jsou velmi populární a jejich knihy mě baví. Některá jména budete jistě znát, jiná naopak ne! Doufám, že se inspirujete a objevíte nějaké nové autory, kteří vás budou bavit! 😉



https://www.google.com/url?sa=i&source=images&cd=&ved=2ahUKEwiWk8eL4pnlAhUDZFAKHfa7BgwQjRx6BAgBEAQ&url=https%3A%2F%2Fwww.idnes.cz%2Fonadnes%2Flide%2Fradka-trestikova-se-vsemi-postavami-chodim-i-do-sprchy.A160531_154248_spolecnost_jup%2Ffoto&psig=AOvVaw2Nx6-z3WPAil7zoiGAt014&ust=1571074320771770
Radka Třeštíková
Myslím si, že tuto autorku bude znát každý a pokud ne, tak to rychle napravte, protože o hodně přicházíte! Vystudovaná právnička a rodačka z Moravy, která psát zkrátka umí, to je Radka Třeštíková! Já se s touto autorkou poprvé setkal v roce 2017 a to díky její knize Osm, která je trochu detektivně laděná! Kdo tuto autorku zná, první kniha, která se mu jistě vybaví, jsou Bábovky. Já od autorky četl dvě knihy, Osm a Veselí a obě se mi líbily, jelikož Radka píše velmi svižně, zábavně a jednoduše nemůžete přestat číst! Já nad Osmičkami strávil skoro celou noc, nad Veselím jsem debatoval s babičkou, která mi řekla, že je to „ukrutně dobrý“! Takže pokud chcete na podzim něco oddechového a čtivého, sáhněte po něčem od paní Třeštíkové a nebudete litovat!

https://www.google.com/url?sa=i&source=images&cd=&ved=2ahUKEwjzyvKi4pnlAhXQYlAKHVLSC1gQjRx6BAgBEAQ&url=https%3A%2F%2Fwww.idnes.cz%2Fkultura%2Fliteratura%2Frecenze-viktorie-hanisova-rekonstrukce.A190510_141429_literatura_ts%2Ffoto&psig=AOvVaw1u7ZY0TAXYk-MNX7PwcQQD&ust=1571074370418266Viktorie Hanišová
Autorka, která má na kontě už tři knihy a všechny jsou velmi dobré! V jejich knihách se řeší hlavně sociální problémy a já jsem si ji po přečtení Rekonstrukce hodně oblíbil, Viktorie Hanišová je prostě TOP! Dlouho jsem se jejím knihám vyhýbal, protože jsem se unáhlil a po přečtení anotace její druhé knihy Houbařka, jsem si řekl, že do toho asi nejdu! Škoda! Autorka píše šokujícím způsobem a vy máte pocit, že v příběhu žijete. Kdo četl Rekonstrukci ví, o čem mluvím! Paní Hanišová se nebojí psát o tématech jako vražda nebo vztah romské dcery s matkou v její prvotině Anežka. Překvapivá zápletka i charakteristika postav jsou pro tuto spisovatelku typické a pokud máte rádi knihy, které vám nedají spát, sáhěte po některé z těch jejích! Zaručeně vás dostanou!

https://www.google.com/url?sa=i&source=images&cd=&ved=2ahUKEwjRhMu04pnlAhVEI1AKHehnDSoQjRx6BAgBEAQ&url=https%3A%2F%2Fprozeny.blesk.cz%2Fclanek%2Fpro-zeny-vip-rozhovory%2F519397%2Fhalina-pawlowska-moc-me-mrzi-ze-jsem-zustala-jen-u-dvou-deti.html&psig=AOvVaw3LjLkr_kpi2ygp6VARcF6A&ust=1571074408831410Halina Pawlowská
Ona je prostě fenomén, co si budeme! Každý ví, že Halina je skvělá a její knihy z životních příhod okořeněné o její moudra jsou výborné na odreagování. Já mám Halinu Pawlowskou strašně rád, nejednou jsme se spolu bavili na světě knihy, pravidelně ji poslouchám na vlnách Českého rozhlasu a její knihy si také rád přečtu. V Čechách není ani jeden autor, který by psal tak, jako píše Halina a její styl je nenahraditelný a šíleně návykový! Loni jsem četl její knihu Díky za fíky, předloni Banánové rybičky a Zoufalé ženy dělají zoufalé věci jsem četl po zhlédnutí filmu. Výsledek? Halina je prostě Halina a nikdo ji nenahradí! Kdo ji pravidelně čte a poslouchá, ví, o čem mluvím! 😉

Patrik Hartl
Jeho smích zná celá země, jeho styl psaní také. Scénárista a spisovatel Patrik Hartl má na svém kontě už čtyři skvělé knihy a nebojí se v nich experimentovat. Příkladem toho je jeho zrcadlová kniha Okamžiky štěstí, která je stále populární a jeho nejnovější kniha Nejlepší víkend se prodávala opravdu dobře! Od Patrika jsem četl knihu Malý pražský erotikon a bavil jsem se vážně dobře. Kniha vás pobaví, brečíte u ní smíchy a občas ji i odložíte, protože si ji chcete šetřit. To, jak píše Patrik Hartl je stejně, tak úžasné, jako jeho smích a divadelní hry, na kterých se podílí vás dostanou stejně, jako jeho příběhy! Pokud chcete s tímto autorem začít, rozhodně doporučuji sáhnou po Okamžicích osudu, skvělé!

Evžen Boček
Poslední aristokratka, kniha, kterou si zamilujete, ovšem na plno si ji vychutnáte, když zůstanete jen u toho prvního dílu. Pamatuji si, když jsem tuto knihu poprvé četl, absolutně jsem netušil, do čeho jdu a už vůbec jsem nepředpokládal, že se někdy nad knihou takhle nasměju! Příběhy jedné americké šlechtické rodiny, která zdědila zámek v Čechách vám polechtá bránice. Jedině škoda, že autor napsal i pokračování, které má, co se kvality týče, sestupnou tendenci. (Čistě můj osobní názor). Jistě jste zaregistrovali, že se kniha dočkala filmového zpracování a už podle ukázek je jasné, že film bude stát za zhlédnutí! Knihy jsou tenké, odpočinete si u nich a pobavíte se! Nenáročné, dobré, vtipné!

Tak to bylo prvních pět autorů, kteří stojí v české literatuře za přečtení! A jací jsou vaši čeští favorité? Napište dolů do komentářů a již brzy se můžete těšit na další! 😉

Mohlo by se Vám také líbít

2 komentářů

  1. Za mě určitě spíš Mornštajnová, Soukupová a Hájíček, ale Houbařka není špatná. Mimochodem Hartl napsal Okamžiky štěstí ne osudu. Díky za Kafárnu, líbi se mi.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý podvečer,
      na tyto a další autory budou zaměřeny další části této rubriky! ;-) Děkuji za upozornění na chybu u Patrika Hartla, název jsem opravil. Jsem rád, že se Vám KAFÁRNA líbí! ;-)

      Vymazat

Děkujeme za Váš komentář! ;-)

Tiráž

KAFÁRNA - literární blog
Městská knihovna Benešov
Malé náměstí 1700
Benešov 256 01
M: kafarna@knihovna-benesov.cz
Odpovědná osoba: David Veselý
Korektura blogu: Ing. Hana Zdvihalová

Prohlášení

Obrazový materiál knih používáme ze stránek Knižního klubu, Databáze knih, popřípadě z vlastních zdrojů.
Na veškerý obrazový materiál se vztahují autorská práva a je zakázáno jejich šíření bez písemného souhlasu autora blogu KAFÁRNA nebo ředitelky MKB!