Z KNIŽNÍHO SVĚTA | Fenomén jménem Alena

12.11.19

Ano, je to konečně tady! O tento článek jste si v poslední době hodně psali a proč ne? Já mám Alenu Mornštajnovou hodně rád, miluji její příběhy a sympatizuji s jejími názory… Proč je ale Alena takovým fenoménem?


Kdo by neznal současnou, velmi populární českou spisovatelku Alenu Mornštajnovou, jako by nebyl správným Čechem. Podle mě každý toto jméno někdy slyšel a kromě toho, hodně lidí četlo knihu Hana, která se stala bestsellerem, jak jinak než právem! Upřímně, já se nedivím, že knihy této prozaičky jsou tak populární, jelikož styl, jakým tato Dáma píše je úžasný, neotřelý a jedním slovem fantastický!

Například Hana si mě získala od první stránky a do konce jsem ji četl se zatajeným dechem! Byl to silný příběh, který by se zařadil do TOP desítky knih, co jsem kdy četl… Vážně!


Paní Mornštajnová je osobou nenápadnou. Sám jsem se s ní jednou setkal v kavárně Luxor na Václavském náměstí, když měla autogramiádu francouzská prozaička Delphine de Vigan. Alenka seděla u stolu, popíjela kávu s kamarádkou a já jsem se rozhodl ji oslovit. Setkal jsem se tak se spisovatelkou, která je doopravdy milá, člověku věnuje chvilku ze svého času, naslouchá a ráda se s ním vyfotí. Zároveň je však vtipná, umí být i vážná a autogram dá velmi ráda…

V Česku na jaře vyšla novinka od této skvělé autorky. Tiché roky jsou zajímavě zpracovanou knihou, knihou o dívce Bohdaně a jejím otci jménem Svatopluk. Kniha je od první stránky dobrá jako Hana, Hotýlek nebo Slepá mapa. Je to kniha o tajemství, rodině, komunismu i ztrátě. Ne nadarmo se staly knihy od Aleny Mornštajnové fenoménem a Tiché roky jsou důkazem toho, že paní M. je velmi dobrou autorkou!

Já osobně moc knihy od český autorů nečtu (výjimkou je snad, kromě Aleny Mornštajnové, Radka Třeštíková nebo Anna Bolavá). Knihy od této, fenomenální české autorky jsou ale dokonalé, dokáží pohladit po duši a člověk se nad nimi zamyslí a něco mu dají.

Alena Mornštajnová, 2019 (foto: Vojtěch Vlk), zdroj: Novinky.cz

Jsou to knihy, které v sobě mají smutek, ale také životní zkušenost a pomanučení, a to by právě měla každá dobrá kniha obsahovat! Pokud má kniha s vážným tématem dobrý konec, není to super kniha, to vám mohu říct, často jsou pak čtenáři hodně zklamaní… Mně osobně se líbí knihy, které mají TEN dobrý děj, které pomalu dějově plují a přesně takhle to napíše Alena! Ona dokáže napsat příběh, který se pomalu odvíjí, graduje a na konci udělá to pomyslné BUM!

Faktů, proč je paní M. vážně tak dobrá je několik? Čím si získala Vás? Napište do komentářů! A četli jste Hanu nebo Vás tato kniha minula? Pokud se k vám zatím nedostala, určitě si ji přečtěte, nebudete litovat! 

Mohlo by se Vám také líbít

0 komentářů

Děkujeme za Váš komentář! ;-)

Tiráž

KAFÁRNA - literární blog
Městská knihovna Benešov
Malé náměstí 1700
Benešov 256 01
M: kafarna@knihovna-benesov.cz
Odpovědná osoba: David Veselý
Korektura blogu: Ing. Hana Zdvihalová

Prohlášení

Obrazový materiál knih používáme ze stránek Knižního klubu, Databáze knih, popřípadě z vlastních zdrojů.
Na veškerý obrazový materiál se vztahují autorská práva a je zakázáno jejich šíření bez písemného souhlasu autora blogu KAFÁRNA nebo ředitelky MKB!