#ABOUT | Mé začátky aneb Něco málo o blogování

25.7.20

Čas od času mi přijde nějaký dotaz na blogování a mou práci obecně. Dnešní článek je o tom, jaké byly mé začátky blogování, ale také o tom, kam směřuji a co mě vlastně na blogování baví…


Pamatuji si na tu zimu roku 2015 velmi dobře. Sledoval jsem nějaký čas booktubery (lidi, co točí na YouTube videa o knihách) a řekl jsem si, že bych chtěl také recenzovat knihy a podporovat nakladatele a šířit dále dobrou literaturu. Založil jsem si můj první blog, nazval ho Detektivník, publikoval jsem první článek a čekal jsem. Myslel jsem si, že to půjde hned samo, ale bohužel, tak snadné to nebylo. Teď už (po těch pěti letech) vím, že články musí čtenáře zaujmout, že zaujme spíše fotka než samotná recenze a že vymyslet dobrý článek je složitější, než se na první pohled může zdát.

„Konečným cílem cenzury je povolovat jen takové knihy, které stejně nikdo nečte.“
(Giovannino Guareschi)

Blog jsem postupně vylepšoval, měnil jsem vzhled a snažil jsem se ho vymazlit do dokonalosti. Postupně jsem obeslal nakladatele s tím, že bych pro ně rád recenzoval. Někdo odmítl, někdo ne. Začal jsem spolupracovat s nakladatelstvím Host, s Omegou, Albatros Media a dalšími. Po několika měsících mi došlo, že knihy, které recenzuji, jsou dobré, ale jestli mám svou práci dělat na maximum a dobře, chce to vzít za jiný konec. Nějaké spolupráce jsem si nechal, jiné jsem zrušil. Dva roky jsem recenzoval pro nakladatelství Albatros Media – potkal jsem v něm skvělé lidi, četl úžasné knihy a komunikoval s nejlepšími bloggery v Česku. Nakonec i tato spolupráce zanikla a já po pár měsících tzv. neurčitého směru v blogování zrušil ještě pár spoluprací. Řekl jsem si, že to chci dělat jinak. A myslím, že se povedlo.

Změnil jsem blog, prostředí i knihy, které čtu. Nečtu výhradně jenom novinky, ale rád se vracím i ke knihám, které se mi dříve líbily a nedám na ně dopustit. Podle skutečného příběhu od francouzské autorky Delphine de Vigan, Černé lekníny od Michela Bussiho nebo moje srdcovka Harry Potter. V současnosti mám jen jednu spolupráci, na kterou jsem skutečně pyšný! Spolupracuji s nakladatelstvím Odeon a na podzim to bude už 5 let, co od nich dostávám ty nejlepší knihy ze světa i z Čech! Knihy od Odeonu mám zafixované jako velmi dobré a vydařené knihy, které člověka nadchnou a nepustí. A hlavně, objevil jsem přes toto nakladatelství spoustu autorů, které jsem si oblíbil. Nejen tedy mou oblíbenou „Delfínu“, ale také Juliana Barnese, Iana McEwana, Celeste Ng nebo Han Kang. Všechno to jsou dobří autoři, kteří zaujmou.

Mé první a doufám, že ne poslední shledání s Delphine de Vigan...

Co bych tímto článkem vlastně rád řekl? Že začátky blogování jsou těžké, že se Vám nezadaří hned od první chvíle a že si na to pravé blogerství musíte i pár měsíců (let) počkat. Ano, nenatáčím knižní videa na YouTube… fotím na Instagram, píšu KAFÁRNU a jedu si ten svůj styl. Dělám to, co mě baví, to, co chci a píšu o tom, co je právě IN. Sleduji influencery, kteří udávají směr a snažím se být co nejvíc v obraze!

Blogování je těžké, ale stojí za to! 😉

Mohlo by se Vám také líbít

0 komentářů

Děkujeme za Váš komentář! ;-)

Tiráž

KAFÁRNA - literární blog
Městská knihovna Benešov
Malé náměstí 1700
Benešov 256 01
M: kafarna@knihovna-benesov.cz
Odpovědná osoba: David Veselý
Korektura blogu: Ing. Hana Zdvihalová

Prohlášení

Obrazový materiál knih používáme ze stránek Knižního klubu, Databáze knih, popřípadě z vlastních zdrojů.
Na veškerý obrazový materiál se vztahují autorská práva a je zakázáno jejich šíření bez písemného souhlasu autora blogu KAFÁRNA nebo ředitelky MKB!